tipsentricks

Woorden om te gebruiken

De woorden die je gebruikt zijn van heel groot belang Je taalgebruik wordt er véél directer door.Hieronder vind je een zakwoordenboekje met woorden die goed werken. En test nu zelf: Kies de knop die volgens jou het beste klinkt. Je kan het zakwoordenboekje hier downladen Download en print het zakwoordenboekje hier

Antwoord NIET!

Om het vertrouwen van je klant te winnen is het belangrijk dat je zoveel mogelijk interessante informatie hebt over zijn probleem. Daarom is het advies als je klant een vraag stelt: HuH??? Dat kan natuurlijk niet waar zijn.Alhoewel…In plaats van een antwoord te geven op de vraag van je klant,stel je een nieuwe vraag.Ik noem …

Antwoord NIET! Lees verder »

KIS

Stel, je hebt een nieuwe stofzuiger nodig en je zoek op google op  het woordje “stofzuiger”. Hoeveel resultaten krijg je, denk je? Je zou voor minder keuzestress krijgen.  De angst om fout te kiezen is groot en er is te veel keuze.DAAROM: KIS PRESENTEER HOOGUIT 2 à 3 ALTERNATIEVEN!

Knikken en hummen

Met Ja-knikken en hummen heb je twee sterke tools in handen om beter naar je klant te luisteren.

Zet de vijf zintuigen in

Ontdek in het volgende video fragment hoe je een deodorant verkoopt door te proeven.Deze video is interactief. Tijdens het bekijken zal je verschillende vragen moeten beantwoorden door te klikken.VEEL SUCCES!

Suggestie bord

https://vimeo.com/587771787 Wist je dat in een restaurant de suggesties van op het “SUGGESTIE-BORD” het best verkopen? Klanten denken dat dit “speciallekes” zijn, van de chef, met extra zorg bereid. Je denkt: “Wellicht wordt dit gerecht door veel klanten  gekozen. Het zal zeker ok zijn. Of,… de suggestie zal zeker vers zijn. De suggesties worden meer …

Suggestie bord Lees verder »

Tien seconden

Een sterk middeltje om klanten te laten beslissen is 10 seconden zwijgen. Je hebt je argumenten correct hebt geformuleerd. Je hebt je klant goed geobserveerd. Je hebt positieve koopsignalen opgemerkt. Stel dan gewoon de vraag: “Zal ik het product al meteen op de toonbank plaatsen?” En ZWIJG dan minstens 10 seconden. Er valt een stilte, …

Tien seconden Lees verder »

Cross-selling en de landingsbaan

1. CROSS-SELLING Cross-selling betekent:aanverwante produkten verkopen die passen bij wat je klant eerder kocht. Hieronder een hilarisch voorbeeld:   Internetwinkels passen cross-selling heel vaak toe: Je herkent zeker het volgende zinnetje: of: Het is een heel eenvoudige techniek om meer te verkopen: bij-verkopen. 2. DE LANDINGSBAAN https://vimeo.com/587848579 Wanneer een vliegtuig landt, gebruikt het nooit het …

Cross-selling en de landingsbaan Lees verder »

Scroll naar top