pushen

De Maslow check

IN DEZE LEStest je je “What’s-in-it-for-me”- argumenten aan de hand van de theorie van Maslow. Druk nu het Maslow-rooster af op je printer. (grijze versie om inkt te sparen) Hoe de Maslow-check werkt, zie je in de volgende video. https://vimeo.com/660863354 Leg nu je eigen “What’s-in-it-for-me”-argumenten in het Maslow-rooster. Je hebt nu een heel sterke argumentatie …

De Maslow check Lees verder »

Oefening theorie van Maslow

IN DEZE LESoefen je de Maslow-theorie Het is belangrijk dat je de groepen van Maslow goed kent. Daarom een oefening. Je vindt onmiddellijk de 4 grote groepen terug. De kleine afbeeldingen beelden telkens een behoefte uit.   Als je even met je muisaanwijzer boven het beeldje staat, krijg je nog een korte beschrijving.  Sleep nu elk …

Oefening theorie van Maslow Lees verder »

De theorie van Maslow

IN DEZE LESmaak je kennis met de theorie van Abraham Maslow https://vimeo.com/626289723 Op de blog van deze webpagina https://www.nataschabauwens.nl/de-piramide-van-maslow-uitleg/ vind je alvast nog een toffe behapbare uitleg.

What’s in it for me in tijdschriften

IN DEZE LESherken je “What’s-In-It-For-Me”-boodschappen in tijdschriften. https://vimeo.com/625431031 In (vak)tijdschriften maken firma’s graag publiciteit voor hun producten. Soms gewoon informatief: zonder appel, zonder emotie, zonder je te raken. Maar… het kan beter: met de: ”What’s-in-it-for-me”-techniek. Herken jij in de carrousel hieronder de reclames met en zonder “What’s-in-it-for-me”? Bekijk ze eerst rustig alle negen.    Maak …

What’s in it for me in tijdschriften Lees verder »

What’s in it for me toepassen met de dankzij-techniek

IN DEZE LESzet je een kenmerk van een product om in een voordeel waar de klant iets aan heeft, een what’s in it for me voor je klant. DOOR DE DANK ZIJ-TECHNIEK ZET JE HET KENMERK OM IN EEN VOORDEEL VOOR JE KLANT. Daar heeft je klant oren naar.

Kopje-schoteltje top

IN DEZE LESbegrijp je aan de hand van een voorbeeld wat ik bedoel met “What’s-In-It-For-Me” https://vimeo.com/618957630 Je klant stelt zich steeds te vraag: whatsin it for me We hebben een andere techniek nodig: https://vimeo.com/660430542

Kopje-schoteltje flop

IN DEZE LESHoor je hoe ik de mist in ging door te proberen een product op basis van kenmerken te verkopen. Ik geef je nog een voorbeeld uit mijn eigen verkoopsjaren, waarbij ik volledig de mist in ging omdat ik verkocht op basis van de kenmerken van mijn product. https://vimeo.com/660863276

De en-dan-test

IN DEZE LESstel je vast dat verkopen op basis van eigenschappen van je product niet werkt. Klik op de afbeelding en druk de pagina af. Knip het blad in 4. Zo krijg je per kenmerk een fiche. Noteer nu de 4 overgebleven kenmerken: één per fiche . (Hou de pijlen bovenaan vrij) Lees elk kenmerk …

De en-dan-test Lees verder »

Kenmerken tinderen

IN DEZE LESselecteer je de voornaamste kenmerken van een product met de Tinder techniek

Scroll naar top