cialdini

Het “Ik heb dat ook”- effect

https://vimeo.com/582115590 Waarschijnlijk heb je tijdens het bekijken van deze video op zijn minst moeten glimlachen. Daarmee is het laatste principe reeds getest en bewezen. Klanten horen graag bij de groep. Zijn sociaal en maken snel verbinden met andere klanten als ze iets gemeenschappelijks voelen. De daden van mensen om ons heen, vormen een belangrijke leidraad …

Het “Ik heb dat ook”- effect Lees verder »

Maak je sympathiek

Cialdini stelde vast dat aardige mensen méér verkopen. Dit is gewoonweg zo.  https://vimeo.com/575823308 Met het maak je je super sympathiek https://vimeo.com/582103060 Het ABCD-tje helpt je een reuze stap vooruit om aardig gevonden te worden.. De 4 letters staan voor 4 sleutelwoorden die onmisbaar zijn om de sfeer in je kapsalon optimaal te verzorgen: AANDACHT BEGRIP …

Maak je sympathiek Lees verder »

Gelukkig zijn klanten koppig.

Van zodra je een keuze gemaakt hebt, of een standpunt hebt ingenomen, heb je de neiging om daar koppig aan te blijven vasthouden. Een typisch menselijke neiging. Zo word je voor vol aanzien, want iemand die zijn woord houdt daar kan je op rekenen! Deze menselijke eigenschap wordt door de overheid gebruikt om auto bestuurders …

Gelukkig zijn klanten koppig. Lees verder »

Ik ben de expert.

Jij bent dé expert, een autoriteit op het gebied van de haren van je klant. Niemand kent beter de haren van je klant dan jij!Omdat je al jaren meedraait,omdat je er voor geleerd hebtomdat je al vaker lastige problemen van klanten hebt opgelost. WEES EEN EXPERT IN JE KAPSALON klik op te downloaden Spijker je product …

Ik ben de expert. Lees verder »

Schaarste

Vervelend, nietwaar? Als schaarste dreigt, is het desbetreffende produkt des te meer gevraagd. Cialdini geeft meer uitleg: https://vimeo.com/575825064 SCHAARSTE PRINCIPE TOEPASSEN IN JE KAPSALON ZELDZAAM EXCLUSIEF LIMITED EDITION ENKEL GELDIG TOT BEPERKTE OPLAGE ENKEL HIER VERKRIJGBAAR VERTROUWELIJK PERSOONLIJK Previous Next DOE NU DE VOLGENDE OEFENING OM DE JUISTE WOORDEN TE OEFENEN.ZOEK WELKE PLAATSJES BIJ WELKE …

Schaarste Lees verder »

Gepersonaliseerde mini’s

Je kent vast en zeker het principe van de wederkerigheid. De liefde moet van twee kanten komen. Iedereen kent de vervelende caféganger die vrolijk meelacht en meedrinkt, maar als zijn beurt is om een rondje te geven, in alle stilte verdwenen is. We mijden zulke types. We hebben allemaal een inwendige waterpas .  Net die …

Gepersonaliseerde mini’s Lees verder »

Cialdini

Bestaan er nog zulke ogenschijnlijke kleine acties die bij mensen een onweerstaanbare drang opwekken om te reageren, om iets te doen? Dit werd wetenschappelijk onderzocht door het team van de wereldvermaarde Robert Cialdini. Robert Cialdini Robert Cialdini heeft echter nog één waarschuwing. Zijn bevindingen zou je ook op oneerlijke manier kunnen toepassen om klanten te …

Cialdini Lees verder »

Een vliegje in het urinoir.

Sommige acties hebben een onweerstaanbare uitwerking op het gedrag van mensen, hoe klein deze hints ook zijn. Het beroemdste voorbeeld is dat van de vlieg in het urinoir. Als man heb je deze vlieg vast en zeker reeds gezien, als vrouw misschien nog nooit. Begin jaren negentig verscheen dat geschilderd vliegje voor het eerst aan …

Een vliegje in het urinoir. Lees verder »

Scroll naar boven